Szkoła Podstawowa nr 39 realizuje następujące projekty:
1. Projekt „Kompleksowa termomodernizacja budynku placówki oświatowej”;
2. Projekt „Rozwój elektronicznych usług publicznych w Gdyni”;
3. Projekt „Praktyka czyni mistrza – nowatorski program praktyk na studiach pedagogicznych
PWSNPS”;
4. Projekt „Pracownie komputerowe dla szkół”.
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
5. W roku szkolnym 2021/22 nasza szkoła kontynuuje realizację projektu Deutsch Plus koordynowanego przez Instytut Goethego w Warszawie. W ramach projektu uczniowie zostali zaproszeni na koncert Rogera Reclesa, który odbył się w Gdyni 2 października 2019 r., będą mogli między innymi brać udział w ogólnopolskich konkursach z atrakcyjnymi nagrodami, brać udział w warsztatach prowadzonych przez lektorów z Instytutu Goethego na temat Umweltschutz (ochrona środowiska), otrzymają zniżki przy przystąpieniu do egzaminów Goethe-Institut z możliwością przeprowadzenia ich bezpośrednio w szkole.
*****************************
6. W naszej bibliotece realizowana jest bajkoterapia, czyli projekt edukacyjny „Czytam- rozumiem” adresowany do klas I-III. To zamierzone oddziaływanie poprzez czytanie, słuchanie i oglądanie odpowiednio dobranych książek, fragmentów utworów, oglądanie i słuchanie adaptacji dzieł literackich.
W projekcie wykorzystywany jest teatrzyk kamishibai, czyli japoński teatr ilustracji.
Bajkoterapia kształtuje właściwe postawy w pracy nad sobą, samoakceptację, pomaga zrozumieć trudne sytuacje i uczy reakcji na nie, wpływa pozytywnie na stany emocjonalne, daje pewność siebie i poczucie własnej wartości. Jest rozmową o emocjach przez książkę.
Bajkoterapii towarzyszą techniki plastyczne i zabawy ruchowe.
Jesteśmy członkiem Klubu Szkół UNICEF.
Głównym założeniem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Polak ma essę!” jest utrwalenie zdobytej wiedzy oraz nabywanie nowych umiejętności poprzez zabawę i integrację uczniów, tworzenie przez nauczycieli warunków do twórczej aktywności dzieci w procesie zabawy, pomoc w rozwijaniu naturalnej kreatywności dzieci a także nauki poprzez zabawę, dodatkowo doskonalenie umiejętności swobodnej wypowiedzi, w tym naturalnego wyrażania odczuć.