Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Uczniowie klasy 4A, 4B i 4C zrealizowali Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Polak ma essę! 2”

Z wielką radością ? informuję, że uczniowie klas czwartych wzięli udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Polak ma essę! 2” ???✍️, którego celem jest utrwalanie nabytej wiedzy z języka polskiego poprzez zabawę; rozwijanie kreatywności, krytycznego myślenia oraz umiejętności rozwiązywania sytuacji problemowych; promocja placówek biorących udział w projekcie w środowisku lokalnym oraz na terenie całej Polski.

Z wielką radością informuję, że uczniowie klas czwartych wzięli udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Polak ma essę! 2”, którego celem jest utrwalanie nabytej wiedzy z języka polskiego poprzez zabawę; rozwijanie kreatywności, krytycznego myślenia oraz umiejętności rozwiązywania sytuacji problemowych; promocja placówek biorących udział w projekcie w środowisku lokalnym oraz na terenie całej Polski.
 
Projekt był realizowany podczas lekcji języka polskiego i stanowił znakomite połączenie nauki z zabawą. Uczniowie z dużym entuzjazmem zaangażowali się w działania, które pozwoliły im spojrzeć na literaturę w zupełnie nowy, twórczy sposób. Wspólnie z nauczycielem zrealizowali pięć zadań projektowych, które były inspiracją do rozmów, refleksji, ale także do śmiechu i dobrej zabawy:
 
? Kanapka dla Alcesta – uczniowie stworzyli własne zdrowe kanapki z przyniesionych składników oraz napisali samodzielnie ich przepisy. Zadanie połączyło świat literatury z kulinarną wyobraźnią.
 
? Opowieść napisana obrazem – dzieci opowiedziały własne historie, inspirując się obrazem, ucząc się, jak dzieło malarskie może przekazać emocje i inspirować do twórczej pracy.
 
? Skarpetki nie do pary – uczniowie dzięki stworzynym ilustracjom pokazywali własną znajomość lektur obowiązkowych.
 
? Kaligraficzne esy-floresy – to zadanie pozwoliło uczniom na ćwiczenie sztuki pięknego pisania i pokazało, że kaligrafia to nie tylko nauka liter, ale też forma artystycznej ekspresji.
 
? E-mail do bohatera literackiego – uczniowie wcielili się w rolę współczesnych korespondentów i napisali wiadomości do wybranych postaci z książek, rozwijając empatię i umiejętność wchodzenia w dialog z literaturą.
 
Projekt „Polak ma essę! 2” pokazał, że język polski może być nie tylko przedmiotem szkolnym, ale także przestrzenią do zabawy, twórczego myślenia i rozwijania pasji. Udział dzieci w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Polak ma essę! 2” był nie tylko okazją do rozwijania umiejętności językowych, ale także doskonałym sposobem na budowanie ich wrażliwości, kreatywności i otwartości na świat. Uczniowie pokazali, że potrafią myśleć nieszablonowo, współpracować i z pasją podchodzić do zadań, które łączą naukę z dobrą zabawą.
 
? Gratuluję wszystkim czwartoklasistom zaangażowania, kreatywności i pomysłowości!
 
? Zachęcam do obejrzenia galerii zdjęć z realizacji poszczególnych zadań.
 
Koordynator projektu
Brygida Woźniak
Data dodania: 2025-06-04 19:30:09
Data edycji: 2025-06-04 19:30:32
Ilość wyświetleń: 10

„Życie to sztuka do odkrywania.

Nie bój się nowych doświadczeń, one stanowią jego esencję.”

Ernest Hemingway

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej