LEKTUROWE KOSZULKI – KREATYWNY PROJEKT EDUKACYJNY UCZNIÓW KLASY 4B I 4C
Lekturowe koszulki to ciekawy i angażujący projekt zrealizowany w ramach zajęć języka polskiego przez uczniów klasy 4B oraz 4C. Jego celem było powtórzenie oraz utrwalenie treści lektur poprzez twórczą, artystyczną działalność uczniów.
Opis projektu:
Podczas zajęć uczniowie projektowali koszulki inspirowane omawianymi lekturami. Na materiał nanieśli kluczowe motywy, cytaty oraz rysunki nawiązujące do fabuły i bohaterów. Prace wykonywane były przy użyciu specjalnych pisaków do tkanin. Każdy projekt odzwierciedla indywidualne spojrzenia uczniów na lekturę i pozwalał im w nieszablonowy sposób zaprezentować jej treść.
Cele projektu:
- Powtórzenie i utrwalenie treści lektur.
- Rozwijanie kreatywności i umiejętności plastycznych.
- Angażowanie uczniów w aktywne przyswajanie literatury.
- Zachęcanie do indywidualnej interpretacji treści książek.
Efekty i podsumowanie:
Gotowe koszulki są prezentowane w sali nr 17. Uczniowie mogą opowiedzieć o swoim projekcie, wyjaśniając wybór motywów i znaczenie ilustracji. Dzięki temu lektury stają się bliższe, bardziej interesujące, a sama nauka nabiera praktycznego wymiaru.
Serdeczne podziękowania kieruję do Rodziców za zakup koszulek, mazaków - materiałów potrzebnych do realizacji projektu. To Państwa wsparcie pozwoliło uczniom w pełni rozwinąć swoją kreatywność i czerpać radość z nauki poprzez twórczą zabawę.
Projekt ten to doskonały sposób na łączenie nauki z zabawą, a jednocześnie skuteczna metoda wspierająca zapamiętywanie treści lektur szkolnych.