,,Marzanno, Marzanno!
Ty zimowa panno!
Zimę dziś żegnamy,
A wiosnę wołamy!”
Wiosno, wiosno, wiosno
PRZYBYWAJ!!!
 
Wiosna – to najbardziej oczekiwana pora roku.
Zima i opady śniegu wreszcie odchodzą w zapomnienie,
a cała przyroda budzi się do życia.
 
Dziś na pożegnanie zimy ,,topiliśmy” Marzannę. Dzieci rozpoczęły marsz ku wiośnie, oczywiście z KUKŁĄ MARZANNY na honorowym miejscu. Zebrane wokół ,,słomianej panny”, donośnym głosem krzyczały: ,,PRECZ ZIMO ZŁA” , ,,PRECZ ZIMO ZŁA”.
Symbolicznie dokonaliśmy ,,topienia” symbolu zimy (postawiliśmy Marzannę obok pojemnika na śmieci), po czym zadowoleni śpiewając piosenkę ,,Wiosno, wiosenko odezwij do nas się…”, poszliśmy na boisko szkolne.
W ten sposób Zerówka pożegnała zimę, a Pani Wiosna mogła poczuć się najważniejsza!
 
W dzisiejszym dniu braliśmy aktywny udział w KIERMASZU ŚWIĄTECZNYM zorganizowanym na terenie szkoły. Robiąc zakupy przyczyniliśmy się do zwiększenia kwoty zebranej w ramach kiermaszu. W dalszej części dnia przypomnieliśmy sobie cykl produkcyjny chleba, który potem samodzielnie upiekliśmy. Oj - ale się działo! Był to bardzo pracowity dzień!
 
8
 

Wzbogaciliśmy nasz kącik przyrody: posialiśmy owies, bratki, fasolę, groch oraz stworzyliśmy własną małą ,,szklarnię” z plastikowej butelki.  Nasza Pani Wiosna spogląda z uśmiechem na nasze uprawy, a my obserwujemy ich wzrost i dbamy, aby ziemia była zawsze wilgotna.

W ostatnich dniach nasza  szkoła obchodziła  Dzień Św. Patryka. Nasza grupa szła po zielonych śladach, które zaprowadziły nas do sali – gdzie wszystko było koloru zielonego. Tam zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie.

Nasza grupa jest bardzo aktywna i bierze udział w konkursach plastycznych, organizowanych na terenie naszej szkoły  – ostatni - to Moje Wielkanocne Jajo. Wpłynęło 7 prac. Wszystkie prace były przepiękne, wykonane różnymi technikami plastycznymi, dlatego wszystkim autorom prac wręczono dyplomy i niespodzianki.

 

1

W tym dniu nie zabrakło niespodzianek, upominków oraz wspaniałej zabawy. Chłopcy składali dziewczynkom życzenia i wręczali piękną różyczkę. Poprzez swoje dobre zachowanie sprawili radość koleżankom, a panie przypomniały, że szacunek i uprzejmość należy się dziewczynkom i kobietom na każdy dzień – nie tylko od święta!

 

DK

 

Dzieci wzbogaciły wiedzę z zakresu prehistorii. Szukały odpowiedzi na pytanie, jakimi zwierzętami były dinozaury i dlaczego wyginęły? Co jadły, jakiej wielkości były ich jaja? Kim jest paleontolog? Czym się zajmuje?

W wyznaczonym dniu dzieci przebrały się w strój dinozaura i naśladowały jego ruchy. Z kolorowych klocków ułożyliśmy kontury dinozaurów, a kolorowe prace plastyczne wykonały różnymi technikami - wykorzystując materiały przyrodnicze z kącika przyrody. W czasie wolnym wszyscy szukaliśmy śladów dinozaura w naszym ogrodzie.

W kolejnych dniach dzieci odpowiadały na pytania - z czym kojarzy się im ,,wulkan”? Co z niego wylatuje? Jak można zrobić wulkan w warunkach domowych. Na zakończenie przyszedł czas na zbudowanie własnego ,,wybuchającego” wulkanu. Do ,,wybuchu” doszło - kiedy do mieszanki z sody i wody wlaliśmy ocet - polała się ,,lawa”. Wszyscy byli pod ogromnym wrażeniem.

 

1

16 lutego obchodziliśmy nietypowy dzień - Światowy Dzień Kota.

Tego dnia wszystkie dzieciaki zamieniły się w wesołe, czarne koty, których nie sposób było nie zauważyć: piękne długie wąsy, opaski z uszami, a nawet kocie ogony zdobiły dzieci. Były też wesołe „kocie zabawy”: koci spacerek, zabawy ruchowe przy piosenkach  o kotach - „kocie masażyki”, a także śpiewanie kocich piosenek „Dzień Kota” był również okazją do podkreślenia roli kotów w życiu człowieka. Dzieci dobrze przecież wiedzą, że o koty trzeba dbać oraz zwracać uwagę na los porzuconych i bezdomnych zwierząt. Lubimy takie szalone święta, mamy nadzieję, że za rok znów wszystkie dzieci zamienią się w kotki, a dobra energia pozostanie z nami jeszcze na długi czas :)

Uczestniczyliśmy też w innych ciekawych zajęciach, zobaczcie sami jak rozwijaliśmy naszą aktywność oraz sprawność manualną.

 

0